tisdag, maj 13, 2014

Jag gästbloggar hos VR:s Tidningen Curie!

Under ett par månader framåt kommer jag gästblogga hos VR:s Tidningen Curie. Jättekul! Det blir forskningsrelaterat, antagligen med fokus på sånt jag nuförtiden jobbar med: hjärnforskningens förutsättningar, dataexplosionen, infrastruktur, forskares villkor...

Första posten kom upp idag och handlar om dataexplosionen och behoven inom hjärnforskningen, det vill säga orsaken till att organisationen jag jobbar på grundades: Mänsklighetens nästa månfärd går inåt. Det finns också en kort intervju med mig där jag presenterar mig lite närmare.

2 kommentarer:

Sandra Ehlers sa...

Hej Malin! Du skriver så engagerande! Har läst dina texter på Curie och övertygats om att ditt jobb på INCF är ett av de mest givande jag kan tänka mig. Om bara fler forskningsområden kunde satsa mer på att dela expertis över "sitt områdes gränser"... Problematiken är nog vanlig, jag känner i alla fall igen den väl, och önskar att det hade funnits någon sådan enande kraft inom mitt tidigare forskningsområde. Keep up the good work! :-)

Malin Sandström sa...

Åh, tack! Ja, jag trivs väldigt bra på mitt jobb, och med frågorna vi jobbar med - och nog stämmer det att de passar in på många områden :-) Det var roligt att blogga igen. Nu när jag har blodad tand och vanan uppe igen blir det förhoppningsvis lite tid över till den här bloggen istället...