måndag, november 17, 2008

Vetenskapsbloggar i ETC

Dagens webbutgåva av ETC - och därmed, gissar jag, fredagens tryckta upplaga - har en artikel om vetenskapsbloggar. Jag och Forskarbloggens Jens Sundström är intervjuade. Vi verkar ha rätt lika åsikter om vetenskapsbloggandet, kan jag konstatera när jag läser.

Min bloggkollega Thomas, som driver en av bloggarna i bloggtipslistan som följer med artikeln, pekade mig mot en liten just nu pågående vetenskapsbloggmeme som hade sitt ursprung hos Martin Fenner på Nature Network (svar, via Technorati). En variant på den eviga "varför bloggar du" - vilket ju egentligen är samma fråga som ligger i botten på ETC-artikeln.

Intressant nog slumpade det sig så att intervjuförfrågan från ETC låg och väntade i min inbox när jag kom tillbaka från VR:s expertsvarmöte och tillhörande debatt om just vetenskapskommunikation och bloggande forskare.

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: