söndag, december 24, 2006

Mera smak, och god jul!

Veckans vetenskapsartikel på DN Vetenskap är en artikel om supersmakare som jag har skrivit. Den ligger visst inte ute på nätet ännu, men jag lägger hit en länk när (om) den gör det.

En del av det som jag tar upp finns sedan tidigare här på bloggen, se:
Vetenskapsnytt 18/9: Hur bittert brysselkålen och kaffet smakar beror på generna
Vetenskapsnytt 7/11: Smakkänsliga lever ofta mer hälsosamt - och mindre

Eftersom Blogger fortfarande inte låter mig posta annat än korta inlägg får jag väl i övrigt begränsa mig till att önska god jul. Så, god jul!

2 kommentarer:

Erika Rindsjö sa...

Intressant med de olika kategorierna "smakare". Undrar vilken kategori jag hamnar i som gillar öl men inte alls kaffe?
God jul!

Lilla B sa...

God Jul och Gott Nytt År! Tack för intressant läsning.