fredag, oktober 26, 2007

Folkvett 3/2007

Senaste numret av Folkvett, VoF:s tidning, damp ner i brevlådan i början av veckan. Jag vill bara passa på att tacka bloggarkollegorna Magnus (My Cup of Tea) och Måns (På jättars axlar) som båda glatt svarade ja på min förfrågan om att skriva, och dessutom lämnade in bra artiklar i tid.

Magnus minnesartikel om Hans-Uno Bengtsson och Måns artikel om Himalayasalt kommer gå att läsa på nätet så småningom (nyfiknare än så? Prenumerera här).

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tackar och bockar för omnämnandet och berömmet! Återstår nu bara att försöka skriva just "bra artiklar i tid" på bloggen också, en punkt på vilken jag lovat bot och bättring rätt länge nu. Skam den som ger sig, säger jag, och fortsätter att ha ambitionen.

Artikeln om Himalayasaltet var mycket bra, och mycket underhållande. Saklig och informativ, samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta högt åt sarkasmer som att spår av arsenik inte är ovanligt i livsmedel, men "knappast brukar lyftas fram som något positivt".